FANDOM

Budynki zaopatrzenioweEdytuj

  • Chata drwala (Ang. Lumberjack's Hut) - zapewnia drewno. Wymaga 1 pracownika oraz 2 jednostek drewna do budowy. Jest to prosta chatka ze strzechą, czterema prostymi ścianami z drewna oraz pieńkiem do rąbania. Dostarcza 10 jednostek drewna co 4 minuty. Rozmiar - 16x16.
  • Tartak (Ang. Wood Mill) - Wymaga 2 pracowników oraz 50 jednostek drewna do budowy. Jest to większy domek ze strzechą, zawierający miejsce na większe ilości ludzi oraz kilka pieńków do rąbania. Dostarcza 10 jednostek drewna co 2 minuty. Rozmiar - 32x32.
  • Kamieniarz (ang. Stone Man) - Wymaga 1 pracownika oraz 5 jednostek drewna do budowy. Wygląda jak drewniana platforma z kilkoma prostymi narzędziami obok, musi być postawiona na kamieniach. Dostarcza 5 jednostek kamienia co 5 minut. Rozmiar - 8x8.
  • Kamieniołom (ang. Stone Mill) - Wymaga 2 pracowników oraz 10 jednostek drewna do budowy. Wygląda jak duża drewniana platforma z kilkoma prostymi narzędziami obok, musi być postawiona na kamieniach. Dostarcza 10 jednostek kamienia co 5 minut. Rozmiar - 16x16.
  • Kopalnia - (ang. Mine) Wymaga 4 pracowników oraz 20 jednostek drewna do budowy. Wygląda jak wejście do kopalni. Dostarcza 10 jednostek kamienia co 3 minuty. Można ją przestawić aby wydobywała żelazo - dostarcza wtedy 1 sztukę żelaza co 2 minuty. Rozmiar - 16x16.
  • Skład Żywności (ang. Food Stockpile) - Wymaga 5 jednostek drewna, jest to chata ze strzechą. Rozmiar - 16x16, może pomieścić 150 jednostek jedzenia.
  • Skład Dóbr (ang. Goods Stockpile) - Wymaga 5 jednostek drewna, jest to chata ze strzechą. Rozmiar - 16x16, może pomieścić 150 jednostek materiałów.

Budynki żywnościoweEdytuj

  • Zbieracz (ang. Wanderer) - Wymaga 1 pracownika oraz 2 jednostek drewna do budowy. Wygląda jak mała miska z wodą położona na kocu na ziemi, do działania wymaga owocowych krzaków na mapie. Jego pracownik chodzi po mapie i zbiera owoce leśne ze specjalnych krzaków a następnie myje w misce i dostarcza do składu w koszu. Dostarcza 1 jednostkę owoców co minutę. Rozmiar - 8x8.
  • Myśliwy (ang. Hunter) - Wymaga 1 pracownika oraz 5 jednostek drewna do budowy. Wygląda jak chatka ze strzechy, do działania wymaga jeleni na mapie. Dostarcza 5 jednostek mięsa co 3 minuty. Rozmiar - 16x16.
  • Grzybiarz (ang. Mushroom Picker) - Wymaga 1 pracownika oraz 1 jednostkę drewna do budowy. Wygląda jak ognisko z "trzepakiem" do wieszania grzybów i glinianym garnkiem. Dostarcza 5 jednostek grzybów co 10 minut. Można go przestawić aby zbierał muchomory, dostarcza wtedy 5 muchomorów co 10 minut. Rozmiar - 4x4.
  • Sad (ang. Apple Farm) - Wymaga 1 pracownika oraz 5 jednostek drewna do budowy. Wygląda jak sad jabłoni z chatą. Dostarcza 5 jednostek  jabłek co 2 minuty. Rozmiar - 16x16.
  • Farma zboża (ang. Wheat Farm) - Wymaga 1 pracownika oraz 5 jednostek drewna do budowy. Wygląda jak farma zboża z chatą. Dostarcza 5 jednostek zboża co 2 minuty. Rozmiar - 16x16.
  • Młyn (ang. Mill) - Wymaga 2 pracowników oraz 20 jednostek drewna do budowy. Jest to prosty młyn. Przerabia 1 jednostkę zboża na 1 jednostkę mąki w minutę. Rozmiar - 16x16.
  • Piekarz (ang. Bakery) - Wymaga 2 pracowników oraz 10 jednostek drewna do budowy. Jest to chatka z kominem. Przerabia 1 jednostkę mąki na 5 jednostek chleba w dwie minuty. Rozmiar - 16x32.
  • Kuchnia (ang. Kitchen) - Wymaga 2 pracowników oraz 15 jednostek drewna do budowy. Wygląda jak chata ze strzechą i kominem. Bierze grzyby, jabłka, mięso i chleb z Składu Żywności a następnie przetwarza na wyrafnowane jedzenie, zmieniając grzyby w grzyby marynowane, jabłka na ciasta jabłkowe, mięso na pieczyste, a chleb na kanapki. Jedzenie to zwiększa Samopoczucie poddanych. Dostarcza 1 jednostkę wyrafinowanego jedzenia za 1 jednostkę standardowego co 2 minuty. Rozmiar - 16x16.

Budynki wojenneEdytuj

  • Koszary (ang. Barracks) - Wymagają 15 jednostek drewna. Jest to drewniany budynek, pozwala na werbowanie Standardowych Jednostek. Rozmiar - 16x16.
  • Święte Miejsce (ang. Mysterious Shrine) - Wymaga 10 jednostek drewna i 5 punktów Mistycyzmu. Jest to drewniany posąg Trygława, pozwala na werbowanie Istot Paranormalnych. Rozmiar - 16x16.
  • Piwniczka z narzędziami (ang. Tool Cabin) - Wymaga 10 jednostek drewna, jest to wejście do podziemnej piwnicy z nadbudówką z czarnego drewna, służy do tworzenia wariantów Uzbrojonych Chłopów. Rozmiar - 8x8.
  • Obóz Najemników (ang. Mercenary Camp) - Wymaga 10 jednostek drewna, jest to budynek przypominający kształtem szeroki wychodek. Pozwala na werbowanie Najemników. Rozmiar - 16x16. Dodane w aktualizacji Foreign Hordes.
  • Strugacz Łuków (ang. Woodcraftsman) - Wymaga 20 jednostek drewna. Jest to drewniany domek, pozwala na produkcję Łuków lub Dzid (można ustawić), które to zanoszone są potem do Składu Dóbr. Rozmiar - 16x16.

Budynki cywilneEdytuj

  • Posąg (ang. Shrine) - Wymaga 15 jednostek drewna. Jest to słowiański posąg boga wyrzeźbiony w drewnie. Co 6 minut daje 1 punkt Mistycyzmu. Rozmiar - 4x4.
  • Świątynia (ang. Temple) - Wymaga 25 jednostek drewna i jednego pracownika. Jest to drewniana świątynia. Po kliknięciu na nią otwiera się interfejs gdzie to w zamian za 1 punkt Mistycyzmu może dawać trwające ok. 2 minuty specjalne zdolności jednostek znane jako Boska Interwencja. Rozmiar - 16x32.
  • Dom (ang. Hut) - Wymaga 5 jednostek drewna. Jest to prosta słomiana lub drewniana (wygląd wybierany losowo) chatka która to sprawia że do siedziby gracza przychodzi 5 nowych chłopów. Rozmiar - 8x8.
  • Targ (ang. Market) - Wymaga 5 jednostek drewna. Jest to mały targ. Można na nim kupować i sprzedawać przedmioty. Rozmiar - 4x8.

Budynki obronneEdytuj

  • Ostrokół (ang. Stakewall) - palisada. Zbudowanie 2 kratek wymaga 1 jednostki drewna.
  • Drabina (ang. Ladder) - wymaga 1 jednostki drewna, jest to drabina prowadząca na ostrokół.
  • Mała wieża (ang. Sentry) - drewniana wieża bez dachu o rozmiarach 16x16. Wymaga 10 jednostek drewna.
  • Wieża obronna (ang. Small Tower) - drewniana wieża z dachem o rozmiarach 16x16, nieco wyższa od małej wieży. Wymaga 25 jednostek drewna.
  • Ciężka Wieża (ang. Heavy Tower) - drewniana wieża z dachem o rozmiarach 32x32, wyższa od wieży obronnej. Wymaga 30 jednostek drewna.
  • Wysoka Wieża (ang. Tall Tower) - drewniana wieża bez dachu o rozmiarach 32x32, wyższa od ciężkiej wieży. Wymaga 30 jednostek drewna.
  • Mała brama (ang. Small Gate) - drewniana brama o rozmiarach 8 x 16. Wymaga 5 jednostek drewna.
  • Średnia brama (ang. Medium Gate) - drewniana brama o rozmiarach 8 x 16, wytrzymalsza i z miejscami dla żołnierzy. Wymaga 10 jednostek drewna.
  • Duża brama (ang. Large Gate) - drewniana brama o rozmiarach 16 x 32, z miejscami dla żołnierzy. Wymaga 25 jednostek drewna.

Urządzenia obronneEdytuj

  • Wywrotka kamieni (ang. Rock Hopper) - Wymaga do budowy 20 talarów, jest to drewniana skrzynia z kamieniami która to automatycznie wysypuje zadający obrażenia grad kamieni na wrogów kiedy ci pod nią przejdą. Może być zamontowana na murach.
  • Wywrotka bali (ang. Hail Of Logs) - Wymaga do budowy 25 talarów, działa podobnie jak wywrotka kamieni, z tym że "amunicją" są cztery wielkie kłody które miażdżą wrogów.
  • Dół (ang. Pit) - Może zostać wykopany tylko przez Uzbrojonego Chłopa Kopacza, tworzy pułapkę o rozmiarze 4x4 kratek, która po nadepnięciu przez wroga dla którego jest niewidoczna powoduje zapadnięcie się jednostek na ok. 10 sekund.
  • Dół pułapka (ang. Stick Pit) - Może zostać wykopany tylko przez Uzbrojonego Chłopa Kopacza, wymaga jednak do tego 1 sztuki drewna. Działa podobnie jak standardowy dół, ale jest wypełniony pokrytymi nawozem kolcami które to zadają średnie obrażenia przez 10 sekund.
  • Drut potykacz (ang. Tripwire) - Może zostać stworzony tylko przez Uzbrojonego Chłopa Majstra, jest to rozpięta pomiędzy dwoma kołkami lina która to nie działa na żadne jednostki poza Jazdą, którą to zrzuca z koni. Niewidoczna dla wroga.
  • Kocioł (ang. Cauldron) - Może zostać stworzony tylko przez Uzbrojonego Chłopa Majstra, może być rozstawiony tylko na murach. Jest to kocioł wypełniony wrzącą wodą który to jest wylewany przez Majstra na nadchodzących wrogów automatycznie.
  • Spopielacz (ang. Skinblazer) - Może zostać stworzony tylko przez Uzbrojonego Chłopa Majstra, może być rozstawiony tylko na murach. Jest to kocioł wypełniony rozgrzanym piaskiem który to jest wysypypwany przez Majstra na nadchodzących wrogów automatycznie. Zadaje większe obrażenia od Kotła, które to zadawane są stopniowo przez ok. 10 sekund.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki