FANDOM

The Forest Lands - gra strategiczna wydana w 2017 roku. Opowiada ona o czasach słowianach przed Chrystianizacją Europy.

FabułaEdytuj

Gracz obejmuje kontrolę nad Kasztelanem którego może na początku gry nazwać. Do wyboru ma on Kampanię, Tryb Wolny, Atak i Edytor Map. Tryb Wolny to po prostu swobodne budowanie bez żadnych wrogów, podobne do gier z serii Twierdza zaś Atak to coś w stylu gry multiplayer z botami wrogów, z mapami używanymi w trybie Multiplayer. Gracz ma do wyboru dwie Kampanie, Ludzi, Wilkołaków i Ludków, a każda składa się z 20 misji.

Fabuła Ludzi:

"Ty i twój brat Piastosław decydujecie się założyć gród. Wkrótce dowiadujecie się że waszej ziemi zagrażają napierające siły Germanów, Banitów oraz innych słowian. Za całą intrygą stoi Lech II, tyran kontrolujący praktycznie całą zachodnią ziemię oraz jego młodszy brat, Lech III."

Fabuła Wilkołaków:

"Jako nowy dowódca watahy, decydujesz się podpisać rozejm z ludźmi, a co za tym idzie z Lechem II. Ci wbijają ci nóż w plecy, a następnie mordują żonę i szczenięta. Decydujesz się zwołać swoją watahę i doprowadzić te mięsne kukły uważające się za Bogów na ich kolana."

Fabuła Ludków:

"Jako władca Ludków, niskich górskich stworzeń jesteś na ogół spokojny i nie szukasz zwady. Pewnego dnia jednak, ludzie bez powodu niszczą wasze podziemne miasto pod górą. Dochodzisz po nitce do kłębka i dowiadujesz się że stoi za tym nie kto inny, jak tyran Lech II. Najwyższa pora pokazać tym wysokim, szkieletowatym najeźdźcom kto rządzi górami."

RozgrywkaEdytuj

Gra jest bardzo podobna do gier z serii Twierdza, większość mechanik funkcjonuje niemal identycznie. Po rozpoczęciu mapy można wybrać pozycję zamku (nie dotyczy Kampanii) a także miejsce na Skład Żywności i Skład Dóbr. Jednostki można ustawiać w różnych szykach, takich jak prosta linia (szereg), itp. Grę wyróżnia ogromne zróżnicowanie budynków, w przeciwieństwie do konkurencji jednak nie wszystkie są do końca potrzebne. Gracz może wybrać na początku Trybu Wolnego lub Ataku swoją rasę - Człowiek, Wilkołak czy Ludek. Poza czysto kosmetyczną zmianą wyglądu cywili i jednostek, każda rasa ma swoje różnice - Ludzie są najbardziej zbalansowani, Wilkołaki idealne do atakowania, zaś Ludki dobrze się bronią:

  • Żołnierze Wilkołaków otrzymują +5% premii do obrażeń. Nie mają dostępu do Tresera Wilków, Kłodziarza i Rozpruwacza, których to zastępują Berserker i Opiekun.
  • Fortyfikacje Ludków otrzymują +5% premii do wytrzymałości. Nie mają dostępu do Kłodziarza, Rozpruwacza ani Zduchaća.

Dodatkowo, jednostki oraz cywile wszystkich ras różnią się Cytatami.

BudynkiEdytuj

JednostkiEdytuj

KontrowersjeEdytuj

  • W Rosji gra prawie została zakazana, ze względu na to w jaki sposób do rannych odnosi się Opiekun, jednostka Wilkołaków. Teksty takie jak "No już, już" i tym podobne zostały zastąpione bardziej neutralnymi "Wstawaj, już!" albo "Masz tu pijawki, bierz!", albowiem uznano je za "promocję homoseksualizmu i sugerowanie że starożytni słowianie byli gejami".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki